23e december - framme i thai

alohaa !
jag börjar tro att jag är på hawai , för alla säger alohaaa hela tiden . hihi .
nu vet jag inte alls vart jag ska börja bara för det.. kanske ska börja där jag slutade skriva igår eller inatt eller när det nu va. känns så knäppt att klockan på datan är svensk tid och mitt närminne är inte det bästa så kyckas glömma att det är det på en sekund.

flyget från moskva tog typ 8-10 timmar. det va jättemånga sånna luftgropar i början så mådde inte så jättebra men gick över sen när maten kom in (a) maten va att man kunde välja mellan fisk , som jag inte är så förtjust i. orientaliska nudlar, luktade inte så gott. eller kyckling som jag valde. sen vare massa chokladsaker.
eftersom vi åkte natttid så försökte jag sova men kunde inte för hade alldeles för deppiga låtar på mp3n så kom väl några tårar här och där. börjar jag bli riktigt trött på nu !
planet vi åkte me såg annurlunda ut än vanliga som man brukar åka. flygbolaget hette aerflot eller nått sånt och är ryskt, planet va från sovjet och hade ingen teve, just my luck ..
bortsett från att det va ett B plan , så gillar jag att flyga. tycker det är så skönt att lyfta ^ ända nackdelen med flyg är att man är fast. just nu va jag fast i att tänka och kunde inte ta mig ut, sånt gör mig panikslagen faktiskt.

när vi kom fram va det så jävla varmt och hade mjukisar . det ångrar jag verkligen eftersom vi hade en 5-6 timmars bilfärd framför oss. flygplatsen diggar jag verkligen , man behöver inte ens gå , man rullar hahah .
när vi hänmtat väskor och allt sånt blev vi hämtade av en chaffis från villagen. här kör dom dom dårar , inga trafikregler verkar dom heller ha menmen. på mitten stannade vi och åt och sen bar det vidare igen till huset. när vi va framme hälsade vi på alla grannar och packade upp lite smått. huset är verkligen över mina förväntningar. vet att mina föräldrar inte skulle hyra ett ruckel , men det här huset tycker iallafall jag va finaste av dom husen , om man tänker på inredningen för alla hus ser likadana ut.
det finns en jättesöt hund här som heter Bio , det är hon som är ordförande i den här villagens hund och hon är skitsöt och lydig. hon springer runt här men stannar alltid precis utanför grinden och är bästa kompis med vakten haha.
när vi skulle äta tog jag nån nudelrätt med kyckling och grönsaker , nog det godaste jag ätit på länge .
ojj , nu ser jag att jag skrivit ganska mycket så jag lägger in lite bilder från idag sen får det vara nog . imorgon ska vi upp tidigt till stranden , kanske ska hyra moppe också . kostar bvara 40 spänn per dag.


gästboksinlägg
Postat av: Laura

hihi ni kommer få det så bra:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback