26e december - shopping !

Hejsan alla blekisar 

Jag ska inte säga något , är inte så värst brunt än men ändå.

Nu krånglar internetet här i området också så skriver i word, måste ju uppdatera på något sätt.


 

idag vaknade vi tidigt , kl 8 , för att åka med tåget till Prachurap Khiri Khan. Tåget va lite sodär äckligt och satt brevid en sliskig gubbe. S.k. 1a klass va igen skillnad förrutom stolarna som va snäppet skönare. Men vad förväntar man sig egentligen .. när vi va framme var det madde och jag som bestämde vart vi skulle, det va nämligen så att eftersom det va en helshoppingdag var det jag och madde som bestämde vart vi skulle och hur länge. Jag börjar tro att pappa inte förstår vad riktig shopping är för något, han ser shopping som att handla mat så han blev smått uttråkad när vi stog i en affär minst en halvtimma, stackars pappa, men ett par skönare skor fick han köpa. Mamma fattade vinken från början när pappa sa att vi skulle få bestämma. Hon tog bekväma skor och va på affärshumör. Men när båda tröttnade på oss satte dom sig på ett fik så gick vi runt kollade. Just där hittade jag inte så mycket , köpte två par skor och vykort. Tillslut tröttnade pappa helt så vi åkte hem. Vi ska åka dit med martina när hon kommer nästa vecka, då kommer det bli shopping av.

När vi kom hem va städerskan inte klar än så vi åt vi lunch nere på stranden , va verkligen inte hungrig , hoppade till&med efterrätten vilket inte är likt mig. Älskar deras ananas och meloner men va inte på mathumör så madde och jag gick upp till poolen och låg där en stund.

Sen ville pappa åka på en marknad som är varje onsdag , en lite större än dom vanliga. Så pappa och jag tog moppen dit. Där fanns det verkligen allting, kläder , smycken , mat , grönsaker. Allt man kan tänka sig nästan. Pappa köpte en tröjja , strumpor och ett smycke. Jag köpte ingenting faktiskt men ska ju dit fler gånger så får bli då, kommer köpa en playboy tröjja som faktiskt va fin. Playboy verkar vara väldigt inne här just nu så varför inte höhö .

Vi köpte också bullar , dounuts och något pannpaksliknande sak med valfri fyllning. Vi köpte två jordgubb och två choklad. Eftersom vi åt en väldigt sen lunch , ätit massa fika så va väldigt mätta och va rätt så trötta efter dagen så bestämde vi oss för att skippa middagen. Ska nog försöka somna tidigt idag också för att komma upp relativt tidigt, ska bli en heldag på stranden med massage och manikyr. Kanske blir en pedikyr också om jag orkar vara stilla så länge i värmen. Det var min dag , ska göra min nya ritual som jag gör varje kväll; duscha, ansiktsmask och kolla film, kommer en ny dag imorgon.


gästboksinlägg
Postat av: Laura

hihi du verkar ju ha det jätte bra:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback