29e december - moln & shopping

fortfarande halvmolnigt när man vaknar så vi bestämmer oss för att ta en shoppingtur idag igen i Prachurap Khiri Khan . perfekt väder för shopping , sisst vi va där va det så grymt varmt så man orkade knappt gå in i alla affärer. vi började i affärerna där vi slutade förra gången. vi tog några drickspauser men åt inte lunch för det skulle vi hunnit när vi kom tillbaka till huset igen. tåget hem igen skulle gå halv 2 . men va försenat till 3 ! hemma blir man irriterad för en kvarts försening och där är det iallafall inte kokande varmt. så vi satt snällt där i 1 och en halv timma men vi köpte dricka och chips. det har min syster och jag knarkat hela veckan , pringles , mums.
på tåget satt det munkar brevid mig. jag tycker dom är ascoola. har ingen aning varför dåra dom är bara det. tågresan tar ca en halvtimma men det är skönt för den åker rätt så fort och fönstrerna är antingen borta eller nere så det fläktar skitskönt.
när vi kom tillbaka till huset kändes det som jag hade shoppat upp halva stan men när man såg allting va det typ ingenting alls. jag köpte ; hello kitty kallingshorts , "i love you" kallingshorts, gullig slips som jag inte kommer använda men den va söt , flippflopp , playboyörhängen , lång tröjja med nån text plus nallehalsband. tror inte jag glömt nått. madde kpöppte spiderman kallingshorts , ett par andra , två örhängen , flippflopp . allt det kommer vi egentligen dela på som med allt annat , egentligen är dte som vi har en gemensam garderob , fast det är jag som står för kläderna >.<
vi lämnade sakerna i huset och sen gick vi till stranden för en lunch-middag. klockan va typ 5 och vi va ashungriga efter all väntan. jag åt nått grillat med pommes fritt. fan va jag va sugen på de , det första onyttiga jag ätit här tja förutom alla chips såklart men i matväg.
efter maten åkte jag och pappa för att tanka och ta ut pengar men det funkade inte eftersom vi inte kunde thai. tjejen som skulle hjälpa oss verkade tro att vi kunde det och vi va tydligen helt dumma i huvet för vi inte kunde . så vi åkte till grannbyn och där funkade det. jag fuck lite långtråkigt så körde runt lite med moppen själv , wohoo . madde får inte köra så är bara pappa och jag just nu . snart kommer martina så får väl köra runt med henne.
eftersom jag har sovit sen jag kom in så är jag inte trött alls just nu men borde sova .
uhh va läskigt , det är nått som lyser som flyger vid poolen. aha nej det va bara vakten ^ måste säga att han är lite läskig. i alla hus här har fönster och dörrar sånnt svart på fönstrerna så man inte kan se in. men på kvällen när man har sopotlightsen på ser man in lite iallafall har jag märkt. och vakthuset , hans fönster är så han kan se rakt in i mitt rum. det är äckligt för han sitter verkligen och stirrar.
bilder från idag läggs ut imorgon för har ingen ork att hämta kameran eller sladden . godnatt allihoppa


gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback