inget blogghumör just nu

imorse kände jag verkligen inte för att gå till skolan. så är det typ varje tisdag, jag är alltid så trött just på tisdagsmorgonen. första lektionen var NO och vi kollade på nån film om djurförsök den hette "är ett människoliv mer värt än ett djurliv?". min syn om det förändrades inte precis, tycker fortfarande att man inte ska behöva göra det på djur. djuren destinationsuppföds , det menas tydligen med att dom föder upp djuren för bara en sak, alltså pröva olika medeciner. och dom sa också att efter en behandling avlivade dom djuret. vad är det för mening att ens föda upp dom då? asså visst så vill nog ingen människa ställa upp på massa osäkra medeciner som kan gå helt fel. men ska djuren behöva göra det då? tycker inte det är rätt alls.
idag hade vi ingen luciaträning, thank god! men vi har genrep imorgon istället med linnen , ljus och allt. istället hade vi julbord med saker vi gjort; köttbullar, prinskorv, potatis, potatisgratäng, hård & mjuk pepparkakor, mintkyssar, ischoklad, lussebullar osv, allt det man brukar ha på ett julbord. det va inte så jättevärst gott, men köttbullarna , ischokladen och lussebullarna gick att äta. efter skulle vi städa och diska allting, inte det roligaste. men om Olise inte såg att jag faktiskt gör saker så blir jag jättsur, hon sänkte mig bara för att jag inte gör nånting. hur ska hon kunna veta det om hon inte ens kollar åt mitt håll när jag gör nånting? ska jag behöva skrika "kolla på mig , kolla vad jag gör nu" varje gång jag gör nånting?
aja .. på idrotten hade vi alexander som vikarie. han är en praktikant typ och ska bli idrottslärare. tycker synd om dom barnen han kommer ha, efetersom det ända han kollar på ta brösten. hela tiden, speciellt när man springer, finns der nått mer äckligt?


gästboksinlägg
Postat av: emilia

näe men gud vilken läskig kille :S
hatar sånna lärare,
vet nämnligen en på min skola som gör det... dock inte gympalärare (som tur var)
ha en skön kväll kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback