nobel / nåbel

började dagen med att försova mig, det gjorde linnea också så vi kom typ vid halv 9. då hade vi luciaträning men vi ville inte gå ner dit så vi tänkte vara lite smarta och gå till mattestugan. men den hade redan slutat så vi gömde oss. haha vi måste set ut som småbarnen när vi skulle undvika att någon såg oss. tänk vad man gör för att slippa sjunga luciasånger. otur som vi har så hade dom rast emellan så alla kom upp sen hade vi ännu en träning. efter hade min grupp håltimme men engelskan hade film så satt där en stund, jättetråkig som vi sett i typ 6an förut. vet inte vad den heter men handlar om typ en kille som reseri tiden och dyker i olika hav elelr nått.

sen var det äntligen dags för lunch, va verkligen döhungrig! de va extra fin mat idag eftersom vi hade nåbel. tydligen så får man inte härma nobel så dom har döpt det till nåbel, suck. iallafall, maten, det va fläskfile med klyftpotatis, cola och nån bakelse till efterrätt. väldigt gott. det roligaste är att man får bara ta en burk cola var och alla lärare kollar så att alla killar inte tar mer, medans vi tjejer kunde bara gå in flera gånger och hämta. vilket jag gjorde, va lite snäll så hämtade åt johan också. dagens goda gärning tror jag bestämt.

efter lunch var det dags för storsamlingen/prisutdelningarna. min klass kammade hem tre priser om jag inte minns fel. Jennifer fick hederspriset, Alice miljöpriset och Frida konstpriset eller nått sånt. killar, suuuckers!
det värsta jag nog nånin hört var när tjejer från 7an och 6an ska sjunga. 7orna sjöng nått så förfärligt , kommer inte ihåg vad. 6orna sjöng cascada. alla hos oss verkligen asgaravde, till och med lärarna gjorde det hahaha.
efter nåbel fick vi sluta, weey ...


gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback