kunde varit mitt hus

min dag började fantastiskt, solen sken, det va jättevarmt & jag & mina kompisar skulle bada i mörtsjön. vid mörtsjön står jag på en klippa & ser ett stort svart rökmoln bakom skogen. jag trodde det var en skogsbrand eller något sånt & hörde en kille ringa brandkåren. inte så långt senare ringer min kompis som bor brevid mig & säger att det brinner hos oss (!) vilket senare visar sig vara i min länga, 4 hus ifrån mig (jag bor i kedjehus) . sen ringer min pappa & säger att elden har spridit sig till ännu ett hus, närmre mig. jag blir verkligen skiträdd att det skulle sprida sig ännu mer & är påväg att springa hem, men pappa säger att dom har det under kontroll, som dom hade sagt när ett hus brann(!?) jag är ändå jätteorolig. efter typ 2,5timmar går jg & älskling hemåt till mig. det första jag ser när man börjar se husen är två tak helt nerbrända, svart rök ryka från husen & polissvspärrningen. vi var tvungna att gå rung för dom hade spärrat av nästan överallt. när vi går genom parken ser jag ännu mer avspärrning, två nästan helt nedbrända hus & en kille som går & tar kort med sin mobil, som jag tycker va så jävla hjärtlöst ! om man så gärna vill ha bild påre så får man väkl ta det ifrån tidning eller nått . eftersom alla hus i längan är nästan genetiska med varandra, så skulle man igentligen inte kunna skilja på viilket hus som brann, det såg ut som det kunde varit mitt eller någon annans hus lixom . om jag inte hade vetat vilka hus som brunnit så skulle jag nästan kunnat trott att det varit mitt eller min kompis .. när vi gått runt spärrningen på ena sidan & kommit till andra sidan ser jag ännu mer spärrning & trodde att jag inte skulle komma in till mitt hus eftersom det var mitt i spärrningen. som tur kom jag in & ser husen ännu närmre & massor av brandmän gå runt . när jag kommer hem sa min mamma att när dom fick vet att det brann så visste dom inte vart min hund var & dörren stod öppen . duktig som han är står han precis utanför & kollar bara . men han hade lika gärna kunnat springa iväg & kanske tillochmed in där & han är så jävla snabb så man skulle inte kunna stoppa honom typ , så hemska tankar har jag :/
husen brevid dom husen som hade brunnit hade blivit så rökskadade så att dom som bor där kanske inte kommer få bo där tills i jul eller nått sånt . fett läskigt det var iallafalla att se dom två nedbrända husen . sen hörde jag min pappa snacka med vår granne som bott där längre än oss & frågade om inte vårat hus hade brunnit för några år sen , vilket tydligen va sant . de e ju verklgen kul att veta just nu när två hus har brunnit ner nära oss ? orsaken till branden säger vissa att det var att dom hade grillat igår då & lagt askan i en påse som sen idag hade fattat eld . dom som bodde i huset hade varit inne i husen & en hade sovit , vilket jag tyckler va läskigt . familjen har tre hundar, en katt & marsvin . alla människor & hundar kom ut . men marsvinet & man tror att katten blev innebrända, verkligen jätteläskigt & hemskt . r.i.p
aa, men nu ska jag kolla på matchen sverige vs. island .

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1088132,00.html


gästboksinlägg
Postat av: Glitterk0rn

Det var inte för att dom hade grillat, det var ett gammalt kylskåp som startade elden ;)

2007-06-07 @ 17:20:35
Postat av: muuckis

det vet dom inte säkert ju ,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback