TORSDAG

har inte hunnit skriva något typ men här kommer liteom min torsdag :)
vi började klockan 8, då skulle vi vara vid snäckan i centrum . vi skulle ha stadsorientering tävling mot 9orna. i min grupp vare emelie, linnea, linda, alice, frida, laura & jag. vi va fan grymma. nu ska jag vara krånglig som fan & ta den långa versionen (a)
1an skulle man skriva vem som bodde på nått ställe, svaret va göran person. den kunde vi redan från start. 2an skulle vi springa till nått riddarhus & göra nånting där, vet inte vad för där hade vi fel^ 3an skulle man hitta 4 affärer i gamla stan & markera dom ut på en karta. sen skulle man typ göra nånting men det gjorde vi inte för dit man skulle sen var bara en ledtråd på vilken plats målet var. på pappret stod det : M _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ . & lixom hur mångsa platser i stan börjar på M & har 16 bokstäver? så vi åkte till medborgarplatsen på en gång för att chansa att där var målet. när vi kommer dit var ingen där & jag tänkte då direkt att det va fel. då ringde vi våra lärare & sa att vi va där & om det va rätt . dom fråga om det va någon annan där & annars så hade vi vunnit :D omg , vi vann jue ! mot alla grupper i 8an & 9an! när alla lärare kom dit efter typ en kvart hade dom vart & fikat för dom trodde att det skulle ta minst en timma för dom bästa. för oss tog det 44min för att va exakt . vi kommer att få motsvarigheten till skolans idrottspris på skolavslutningen ^


gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback