aggression på denna skola

skrev lite om min lärare som klagade idag på oss. men tänkte att jag kunde utveckla det lite, det egentligen riktiga problemet. våran skola är relativt ny, kanske 4år eller nått. från början var det meningen att det bara skulle vara för låg och mellanstadiet. men det blev för högstadiet också. så därför är våran skola utvecklad för småbarnen, precis allt är för dom. skulle inte förvåna mig om alla pengar gick till dom också eftersom vi får ingenting. ända sen vi började där i mitten av 5an märkte vi att det fanns nästan ingenting att göra om man inte ville leka på skolgården som var gjord för småbarn. ända sen dess har vi försökt få ett uppehållsrum eller liknande för oss lite äldre där vi kunde vara och ha lite roliga grejjer som biljardbord och sånt. men det fanns självklart ingen plats för att småbarnen behöver den platsen. vi fick svaret att vi kunde vara i biblioteket, men kul att behöva sitta helt tyst på rasterna? för ett tag sen var vår rektor nära på att porta oss från skolgården, hon tyckte den var för småbarnen det också, inte ett dugg förvånad faktiskt. hon är lika sjuk hon.. så vad ska vi göra på våra raster lixom, vi får vara i våran hemvist och med 60elever där inne är det klart det blir stökigt.
blir så sur av denhär skolan och rektorn. jag tycker det sla bli så skönt att börja gymnasiet med en helt ny klass, så skönt att slippa balingsnässkolan!

gästboksinlägg
Postat av: Viola

Känner igen det där, jag har också gått på en skola som först var tänkt för småbarn men som sedan blev högstadie. Fast vi hade inte ens några lokaler eller lärare till en början så vi fick låna andra skolors. Det är så tröttsamt att vuxna alltid ska dalta med småbarn hela tiden...

Postat av: Nikita

Håller med dig Mickis, är så jävla trött på
alla sjuka regler!

2007-11-13 @ 18:29:47
Postat av: Laura

jag kommer sakna alla mina kompisar på balleskolan när vi går ut:(

2007-11-13 @ 23:12:09
URL: http://www.typlaura.blogg.se
Postat av: Anonym

laura : ja det är klart jag också kommer, men är bara så trött på skolan, småbarnen & agneta ..

2007-11-13 @ 23:18:38
URL: http://mikis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback