gymnasiemässan

idag va jag på gymnasiemässan i älvsjö med klassen. vi samlades klockan 8 och åkte med halv 9 tåget, så vi va där när det öppnade. till en början gick vi alla tillsammans men vi splittrades snabbt eftersom alla hade olika intressen av vad som skulle till såklart. till slut blev det jag och lovina som gick runt. ärligt sagt så trodde jag inte det skulle ha så stor betydelse att åka dit, eftersom jag trodde jag visste vad jag ville. men det fanns så mycket jag tyckte verkade kul faktiskt. den skolan som gjorde en rolig "presentation" om sin skola va östra real, favorit redan sen innan mässan. så det va kul och det är fortfarande favoriten, linjen skulle då bli samhälle juridik. men nu kom det upp så många nya spännande alternativ så det blir ett svårt val. men det fanns också en del konstiga personer där helt klart, haha shit vad dom gör sig till för att "sälja" sin skola, det var en kommer inte ihåg vilken skola men han hoppade fram till oss och ba "vill ni börja här och ha roligaste tiden på livet?", liksom vad ska man svara på sånt? haha jag ba sprang iväg. samma med dom stora röda lurviga figurerna, dom va också läskiga och följde efter en. men så var ju hela älvsjömässan fylld med hetingar ofc. det va de jag och lovina ägnade vår tid till när vi tyckte vi va klara. då gick vi till dom gymn som hade hetingar på plats (a) en del va faktiskt riktiga kap eftesom jag hittade en del intressanta skolor där hihi, så det va ju tvåflugor i en smäll.

när vi skulle mötas för lunch kom vi typ 10min försent eftersom vi va fast hos en av hetingarna haah, så våran lärare fick typ damp och sa att vi va egoistiska och shit, men herregu 10min (?) efter det gick vi till mikkis, emelie, emelie och sandra som va vid nått hamburgeställe. jag va inte hungrig alls så köpte en cola senare. efter dom hade ätit gick vi in till mässan igen och gick till dom som raggade upp oss. det pinsammaste va när vi skulle visa en av hetingarna och när en kille från det gymn kommer fram och börjar prata säger mikkis "nej men vi är bra här för att dom skulle kolla på han dom är kära i" så killen ropar på honom och pekar på oss. hahah sjukt pinsamt, inte för att det va sant då men han va ju het så. sen gick vi bara och samlade in saker från olika gymn.
sen va vi tvugna att åka till skolan igen och ha bild. där hände det mycket men inget att ta upp här tycker jag.
jag tyckte helt klart att det va en lyckad dag eftersom jag fick många nya alternativ. jag ska nog dit på lördag igen med mamma för att kolla lite mer på dom gymn som jag är intresserad av.

gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback