snöoväder

idag började jag klockan 9. inte mycket sovmorgon med det är alltid något och det är skönt att kunna sova en timma extra ibland. när jag ser mig själv i spegeln får jag nästan en hjärtattack. mitt hår står åt alla håll! det är ingenting jag ser varje dag eftersom jag alltid får så platt hår efter jag duschat. men jag hade ton med hårspray kvar i håret trots att jag duschade igår, så det va till att platta & borsta tills jag nästan fick tårar i ögonen. vilket jag verkligen inte är van vid att behöva göra eftersom jag har så platt hår och får aldrig tover, lucky me huh.. i want volyme!

när jag sen skulle gå till emelie möter jag snö, mycket snö! jag hade ju sett hur vädret var genom fönstret innan men att nästan blåsa iväg när man går ut genom dörren var inget jag förväntade mig haha. på första lektionen var vi inte många alls, många blev försenade pga av trafiken. tycker faktiskt lite synd om busschauförer och sånna, tänk vad mycket skit dom måste få i sånnt här väder och så mycket förseningar, stackarna. men dagen var som en vanlig dag i min klass, mycket skrik och rörigt. något som min lärare måste sovit sig igenom eftersom han tog ett serious talk med hela klassen om att det är så stökigt och så. han sa att han inte tyckte om att gå till jobbet när det var såhär och massa sånt bullshit. utsäkta ordspråket men vafan skolan är inte precis favoritplatsen för oss heller, vi jublar inte när vi går till skolan. men vi är tvugna till det så han får också leva med det faktiskt. det va inte vårat val att han skulle bli lärare. sista lektionen hade vi prov i idrott, om HLR och LABC. tycker det gick hyfsat men hoppas det gick bättre än så eftersom jag vill höjja mitt VG. så jag håller tummarna

förresten, nämde mitt platta hår i början, något jag är så trött på & behöver lite råd. någon som har något tips om något som hjälper att få mer volym och så det håller?


gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback