12e januari - burma marknad

idag va det marknad vid burmagränsen. vi blev hämtade , eller skulle bli hämtade av paao så vi förväntar oss vad lyxbil är här, så kommer det näst intill en skrotbil in i vår village och vakten säger att den är till oss. jag va direkt tveksam för sånna bilar har inte paao och det var inte ens hon som körde. men vi skulle tydligen ändå åka med.. hela vägen tänkte jag "vi kommer dö, dom kidnappar oss och dödar oss" . lite överdramatiskt kanske men det va ju inte ens den skjusen vi bett om (?) aja , vi kom till rätt ställe iallafall , inte förrens jag såg murarna till burma kunde jag pusta ut och tänka att vi va rätt. vi bestämde med chauffören att vi skulle vara där i två och en halv timma då hon skulle hämta igen.
marknaden va större än vad jag trodde och det såg också annorlunda ut, blev lite förvånad att det inte va så jättemycket diamanter och pärlor som våran granne sa att det skulle vara. var som den stora marknaden här på onsdagar typ ; kläder , mat , smycken , skor , filmer osv.
jag köpte saker till mina älsklingar , ett diamanthalsband till mig (äkta eller ej vet jag inte, men va fint iallafall) , en ny plånbok , sammlings dvd för SAW och det va några fler filmer som följde med , en neccecär , ficklampa med inbyggd tändare , lite krimskrams osv.  hade iallafall väldigt roligt och tog många kort , lägger såklart upp. om inte ikväll blir det imorgon.
pappa ville försöka komma in i själva burma men det gick inte , vilken osis eftersom det är tydligen dte landet han vill besöka. menmen , kommer väl den tiden då det går dte med .
när vi åkt hem skulle papi och mami på ännu ett mäklarmöte så systrarna skulle antingen äta lunch på stranden eller hemma. jag valde hemma , va sjukt trött. efter la jag mig vid poolen. lite senare skulle lillen och jag springa på stranden men blev som igår typ , vi gick nästan hela vägen och tog ett dopp i det nästan för varma havet. men guuud så skönt , jag lovar att jag kommer grina när vi ska hem. nja tar tillbaka det där men kommer vara ledsamt faktiskt.
en dusch och en tidig middag , efter spelade vi yatzy och kort. jag märkte en sak redan igår , att jag börjar bli riktigt blond för att vara jag. om det är en bra eller dålig sak kan jag inte avgöra men blev lite förvånad.
imorgon börjar mitt pressande , sola sola och åter sola står på schemat. måste ju förståss plugga lite också men lite brunare kan jag bli. jag vet att jag tänkte på något som hände idag jag skulle skriva om men kommer inte ihåg nu vad det va såklart , tilllägger det om jag kommer påre. lägger in lite , eller ganska många bilder kommer dte nog bli . sen ska lillen eller madelene som man även kan kalla henne , ha SAW race . ciaao


gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback