13e januari - påbörjning av solpressning

så är det inte många soldagar kvar här i paradiset, på fredag åker vi till bankok och shopping i första hand.
imorse vaknade jag inte av att pappa hoppade i sängen , sjöng eller tar kort på mig.  vaknade av amerikanska röster utanför på altanen, det var en tjej och en kille och dom pratade väldigt länge så jag va tvungen att gå ut och kolla vad det va. jag öppnar gardinerna och ser att martina sitter och pratar på skype med hennes kille i usa. så där satt jag ett tag och lyssnade på vad som sa men fattade kanske en femtedel av allting.
precis som igår var det redan jätte jättevarmt på morgonen så jag trippade ut dom få meterna till poolen och låg där en stund. kunde inte ligga mer än en kvart åt gången pga värmen så gick in eller tog ett dopp. när det va lunchdags hade martina gått till stranden så jag , lat som jag är , tar moppen även den lilla biten och frågar vart hon vill äta någonstans och vi bestämmer vanliga stället. åker upp , hämtar dom andra och vi går ner för lite mat.
efter fanns det inget annat rätt än att sola, måste verkligen pressa nu. där måste jag slumrat till när jag solade ryggen eftersom jag vaknade av att det brändes och mitt huvud höll på att sprängas. jag hoppade i poolen direkt , tror aldrig poolen har varit så skön som den va då. direkt efter frågar madelene om vi ska gå ner till stranden som vi gör varje dag , går / springer lite och sen badar. så dte gjorde vi men det va maneter i vattnet så jag ville inte va i så länge. då skulle det vara skönare att vara i poolen så dit gick vi istället. på en uppblåsbar madrass i poolen och lekte som jag vore 5 år med pappa , men man ska vara barn så länge man kan som alla jämnt påpekar.
när solen höll på att gå ner satte jag mig med musik i öronen och en bra bok , satt där ett tag och sen gick vi och käkade. ikväll ska vi kolla på saw eftersom lillen somnade igår, ska duscha av mig oljan somm inte är helt borta än också usch. imorgon ska vi till shoppingstan och även gå upp på ett jättehögtberg med vilda apor och ett tempel på toppen. ska räkna trappstegen har jag fått för mig och ta massa fina bilder. kika in imorgon så får ni se :)


gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback