17e januari - sista dagen i hauy yang

just nu vill jag bara gråta , gråta ut så det känns bättre sen. känner hur det sitter i halsen men vill inte ut. vet inte varför det är så just nu har ju mått så bra nästan hela månaden? men jag måste skriva bloggen och ska försöka göra det på ett gladare sätt.
ja då är det sista kvällen i paradiset, inte sista för thailand men för Hauy Yang. imorgon vid halv 10 tiden blir vi hämtade och en max 5 timmars bilfärd senare så är vi i bankok på hotellet.
anyway , kanske ska skriva lite omm dagen också. fick ynka 6timmar sömn och vaknade av att någon öppnat altandörren i mitt rum så håller trädgårdsmästarn på och klipper gräset. det låter ju inte heller lite, letar efter öronproppar jag vet att vi haft men hittade inga. var bara att gå upp och se glad ut. höll på till 4 inatt med blogg.se och försöka få in bilderna men det går verkligen inte , har försökt allting nu. när jag tappade tålamodet och va nära att slänga datan i golvet. just då hade tröttheten försvunnit så satt upp en timma till.
sista riktiga soldagen idag då , finns såklart pool på hotellet vi ska bo på men inte samma sak som stranden ju. med mitt dåliga morgonhumör när jag inte fått sova tillräckligt går jag till poolen och lägger mig där istället. skulle hoppats på att jag kunde somna där men då var det småbarn i poolen. men .. sånt är livet .
jag orkade inte ligga där länge så tog en prommis på stranden med madelene.
beställde hem lunch, inte miljövänligt inte. take away från en resturang med "västerlänsk" mat.schnitzel , potatis och nån sås som liknade brunsås men vet inte. något man inte ätit på länge men älskar thaimat så har inte saknat det faktiskt. det jag saknar är pannkakor , det klarar man sig inte utan thats it. men när jag tänker efter så finns dte ju en pannkansbil , eller snarare moppe som kommer på kvällarna. det är inte riktigt som pannkakor men ungefär. man kan välja på olika fyllningar också , är hur mummsigt som helst!
har åkt omkring idag och tagit massa bilder. och ja, jag ska försöka att lägga in dom igen men det går inte då finns det inte mycket att göra dock. men ska göra mitt bästa såklart.
hade inte börjat packa förrens nu på kvällen , är inte klar än så ska fortsätta efter filmen vi kollar på är slut. pirates of the caribbean 3. en riktigt bra film enligt mig.

saker jag kommer sakna i hauy yang:
- alla people man lärt känna
- dom små söta bananerna frå trädet (a)
- pannkaksbilen
- sola & bada
- området

för att inte få klagomål sen så säger jag det nu , jag vet inte om det finns trådlöst internet på hotellet men pappa sa att det finns på dom flesta. om inte vet jag inte om det blir någon daglig uppdatering men någon gång sätter jag mig på ett internetcafe ska ni se. haha det rimmade ju (a)


gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback