18e januari - bankok here we come !

hejdå hauy yang , hej bankok. vi blev hämtade av paaos man på morgonen och wohoo så bar berg&dahlbanan mot huvudstaden. martina som blev hämtad av honom från flygplatsen när hon kom sa att han körde i minst 130 km/h. hon kom till huset typ två - tre timmar innan hon skulle egentligen. och visst vare så, jag tyckte hon överdrev lite först men när vi satt i bilen och kom ut på den guppiga motorvägen som gick upp och ner, förstod jag haha. det va roligt tils jag ville somna men huvudet dunkades i rutan hela tiden. här verkar det inte finnas några trafikregler eller regler som någon följer. det är djungelns lag som gäller , störst och starkast segerar. fast tävlingen verkar vara vem som kör fortast, vi kom nog på en medaljplats. när vi åkt av berg&dahlbanan och in i smeten tog det säkert en timma till bara att komma till hotellet , soch han körde till fel hotell så tog utterligare en stund. vi stannade inte länge på hotellet utan iväg till MBK . för er som inte varit där eller vet vad det är så är det ett stort center på typ 7 våningar. där det finns allt från mat till möbler till kläder till bio till bowling till spelautomater till kläder och smycken. allt man kan tänka sig egentligen. men varenda taxi verkar vara sponsrad av någon företag eller affär, så varje gång dom tar med en turist till deras affär får dom en rabattkupong på bensin. första gången kunde man väl åka och kolla, visade sig vara bra just där. det var något china center som gjorde smycken , man fick se när dom gjorde och sen in i butiken där som sålde. martina köpte två ringar, jag köpte ingenting men fick lära mig att min månadssten är diamant. när det äntligen åkte vidare till MBK åt vi först på donken sen gick martina madelene och jag runt. pappa och mamma fick gå själva. dom första våningarna va bara tråååk vad jag tycker; mat , mat , mat och tråkiga kläder. när man sen åkte rulltrappan lite undangömd kom man upp till allt som egentligen är fejjk då  men va roligare att gå där eftersom där var det mer liv. kan inte rabbla upp allt jag köpte eftersom det var en del saker. vi gick runt där ungefär två och en halv timma sen skulle vi mötas för att åka till hotellet igen.vi alla var helt slut efter allt så beställde roomservice för något lätt att äta sen somnade iiallafall jag pladdask.

gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback