4e januari - schekare schtekare

Verkar vara problem med internetet igen eller så är det anki som stängde av det trodde pappa. Samma sak hände igårnatt då internetet slutade funka på natten men funkade sen hela dagen. Håller tummarna att det är samma sak idag och ingen mask eller virus så vi måste installera om den igen som vi redan gjort en gång den här semsetern , fast det va pappa fel. För att komma till saken så skriver jag i word eftersom det inte tycks funka.


Anyway, en stor sol och blå himmel vaknade jag till imorse.  Det väder man antagligen förknippar med thailand  men jag tar inte för givet att det ska vara sol och blå himmel längre eftersom vi har haft lite otur med vädret i kanske tre dagar. Har legat och solat vid poolen hela dagen då jag inte kört runt med moppen. Idag körde jag för första gången coconut oil som inte bara luktar gott man kokar också. Man kan bokstavligen säga att jag näst intill kokade. dum som jag är tog jag lite i ansiktet också och trodde jag skulle dö när jag låg i solen, det kändes som det frät. Turen hade jag i alla fall med mig och brännde mig ingenting blev istället några snäpp brunare.

Som jag sa så va jag ute och snurrade lite med moppen, eller ja , hade ju madelene med mig såklart så blev inte så mycket moppekörande utan i hennes takt, utom när jag med flit körde stora vägen och hon genvägen. Vi va i affären säkert 4 gånger bara idag. Handlade både det ena och det andra. Det börjar bli så att man kommer på saker medvetet som ska köpas för att få åka iväg när man känner för en paus från solandet. Att bara åka runt utan något mål är inte så värst kul här, har sett det mesta och inte så roliga vägar som jag tycker det ska vara om man bara ska köra runt.

Istället för ungar som springer ut på vägen framför mig va det idag istället två kor som antagligen smitit. Och det är ju inte samma sak som små barn man i värsta fall kan putta bort. Kor är lite större och läskigare för min smak så körde snällt på gräset i vägkanten.

Martina , min stora syster som kom idag kom till huset typ två timmar innan beräknat. Paao som skulle hämtat skickade hennes man istället och han tog snabbbilen så han hade tydligen kört som alla andra idioter här. Hon kom precis när jag och madelene skulle till stranden för att träna så blev ingen träning idag. Efter några drinkar , fixande och mycket prat går vi mot närmaste resturang, som ligger precis utanför grinden till villagen. Där åt jag nån kycklinggrejj med massa grönsaker såklart och cashewnötter i,  bland det godaste jag ätit här faktiskt.

Efter maten skulle vi bada i poolen men madde, martina och mamma fegade ur. Fast martina kom så långt som duschen sen tyckte hon det va kallt. Här har vi en regel att man måste duscha innan man går i poolen , och dom duscharna är vanligtvis iskalla. Poolen va idag också ovanligt kall nästan så inte ens jag ville gå i fast aldrig att jag fegar ut på sånt. Vanligtvis är den hur varm och skön som helst, stora poolen lika varm som jacuzzin och lilla poolen. Pappa och jag är i ett tag sen går båda upp. Tänkt att vi ska somna rätt så tidigt ikväll , imorgon ska dom tre systrarna till stan och shoppa. Fast tror inte jag ska köpa så mycket imorgon just där , ett par nya flippflopp måste jag men kollade mina pengar idag och har bara 8-9000 kvar och då förståss 150 euro. Vet att jag kommer vilja shoppa mer i bankok när vi bor där i några dagar så måste tänka på vad jag köper. En del av sakerna jag köpt vet jag inte ens varför kommer inte använda det så det måste jag tänka på. Tåget ska gå vid 20 över 9 men håller aldrig tiderna. Kommer bli roligt att det bara är vi tre shoppinggalna personer som orkar gå runt i timmar. Tjolahopp säger jag men menar förståss godnatt


gästboksinlägg
Postat av: michela

svar till per cedborn : varken min mamma eller mormor heter cedborn längre men har hetat. Folke som är din farbror är min biologiska morfar enligt vad min mamma sa att han heter så. Ja min mormor heter Astrid. haha ja tänk vad man kan hitta på internet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback