7e januari - this is paradise

då ska vi se om det går att publicera den här gången. ska försöka skriva fort men svårt eftersom det är en del saker jag gjort idag så vet inte vart jag ska börja.
det hela börjar med att martina och jag gå till paao och hämtar två till moppar vi ska ha för dagen. när vi kommer till huset åker vi alla mot nationalparken som ligger vid bergen som gränsar till Burma. i den parken skulle det finnas 7 vattenfall men såg sen på kartan att det fanns 9. fast det va inte så mycket vatten eftersom det inte är sesong för det . man va tvungen att gå till fots och klättra lite här och där. men det va verkligen skitfins vägar man gick på. vi hittade till det 6e vattenfallet om jag inte minns fel sen tog det stopp, vi visste inte vart man skulle fortsätta så det bar neråt mot marken igen. 1a vattenfallet va längst ner och blev bara högre och högre upp i bergen , där vi slutade va en bit upp men gud vad fint det va. är verkligen ingen naturmänniska som vanligtvis gillar att gå i skog och så men det här slog allt vad jag sett innan, typ. känndes lite som att vara i ottsjö igen förutom värmen va några gånger varmare. har en del bilder eftersom idag fick vi ta med kameran, blev ungefär 300 bilder om inte mer än så , jag som älskar att ta kort va det här ett paradis. fanns något att ta kort på hela tiden.
innan vi åkte vidare åt vi lunch där , på vägen hem stannade vi i en affär på vägen . där va det en så sööt hundvalp , lägger in bild då förstår ni vad jag menar!
när vi ändå hade moppar så alla kunde åka samtidigt passade vi på att åka till en annan strand längre bort. va bara jag och martina som badade sen plockade jag snäckor. pappa åkte iväg för att leta efter andra stränder , madelene blev sur och gick hem strandvägen . så det va bara jag , martina och mamma kvar som väntade på pappa. när han väl kom  skjusade vi hem mamma till huset sen drog vi igen. pappa , martina och jag åkte runt lite överrallt vilket va kul. första stoppet va den finaste stranden hittils. inga människor just då , vattnet va klarare än våran strand och va värsta trollskogen bakom. självklart hoppade martina och jag i igen. i mitt nästa liv kommer jag nog bli ett vattendjur, älskar att bada. menmen , i bikini åker vi till piren och kollar lite, massor maneter både mini mini och mellan stora fanns, inget man vill bada i. tredje stoppet va lite längre bort , grannbyn. tog runt 20 min dit och där va stranden också jättefin. vi stannade vid en till affär på vägen och där märkte man att dom inte ser västerlänningar så ofta så ögonen spärrades upp och dom skrek "beautiful, beautiful " haha .
på vägen hem racade vi , eller iallafall jag vet inte om dom andra va med på noterna men jag vann iallafall.
senare åkte jag martina och madelene för att lämna mopparna. vi gick hem och flummade till max verkligen. ett citat : det kommer en moppe bakom , det är mörkt så den kanske inte ser oss så vi stannar vid vägkanten. madelene blir tydligen rädd och skriker "blunda". förstår om dte inte lät så värst roligt men som man brukar säga så är det inte roligt om man inte va med.
vet inte alls vad jag skrivit nu , bara rabblat upp massor om dagen . låter bilderna tala lite också. imorgon blir det en dag på den finaste stranden då ska jag ha med kameran .

som jag skrev här innan så är den en del problem med internetet. det verkar ha kommit igång nu ganska bra hoppas det funkar imorgon bättre. kanske blir så att det håller på att pajja eller nått då blir det inte lika regelbunden uppdatering , som om det är det nu? men har inte så stor lust att spendera min soltid framför en dator men gör så gott jag kan. vi hörs imorgon förhoppningsvis . ska lägga in bilderna från idag och igår sen sova . godnatt


gästboksinlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback