9e janurai - helt slut

så va en till dag nästan slut, känns som det när solen börjar gå ner. i storstäderna är det då allt börjar kanske men i den här byn händer det inte så mycket på nätterna men det kan också vara skönt som omväxling jag menar , vi åker ju till bankok snart. dagen har inte bjudit på något speciellt, innan lunch gjorde jag faktiskt ingenting fick ont i huvudet av värmen. har blivit varmare och varmare för varje dag nu, hur skönt som helst ju men just idag hade jag ingen ork att lägga mig i solen. efter en god lunch åker vi till marknaden. bestämde mig att inte köpa någonting men så blev det såklart inte. ett långt linne och två klänningar inhandlade jag. när vi kom hem för en stund sen och jag prövade allt passade det inte som jag trodde men duger gott att ha här.
nu börjar dte bli svalare, har varit jättevarmt idag men dte har jag säkert redan skrivit men är helt seg just nu. har inte druckit något nästan heller så ett stort glas vatten räcker nog inte , minst 3 ska ja hälla i mig nu . bilder och mer kommer ikväll , ciaoo


gästboksinlägg
Postat av: Linnea'S

Svar; månadens uppdrag om DNA och arv,
Tal 36 i matteboken tills på fredag
SO prov på första världskriget tis. v. 4
idrott och hälsa, frågor om kolhydrater och hälsan

sen kom jag inte på ngt mer ;)

Postat av: Linnea'S

menade nog andra världskriget, inte första ;) haha

sen på engelskan ska du skriva 2 "brev"
ett till någon kompis om ngt bra eller dåligt du fick i julklapp typ, som är anpassad för de. eller vad man säger.

Sen på det andra brevet ska du skriva till ett varuhus och klaga på en vara typ, med lite "finare" språk och inte använda slang.

En A4 på båda ;)

Välj ut enbok att läsa på svenskan (skönlitterär) ;)

2008-01-10 @ 20:02:04
URL: http://Glitterkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback